Follow my blog with Bloglovin

fredag 1 augusti 2014

Godmorgon!

Det är ju inte klokt vad vi gör mycket skoj nu för tiden...;)
Nu är vi just på väg till storstan för några härliga dagar med
vännerna T och A.
Vi ska bo på hotell, äta gott, gå på Peter Le Marc och bara mysa.

Sally får stanna hemma med husvakterna..;)

Så fort vi kommit upp och ställt ifrån oss bilen tar vi picknick korgen och
hoppar på första bästa båt till Fjäderholmarna.
 Det blir underbart!
 Särskilt eftersom vi pratat om picknick hela sommaren men ännu inte fått till någon..;)
I korgen (läs kylväskan) har vi med vår nya favoritpasta sallad.
Den kan man med fördel förbereda dagen innan så smakerna liksom får gå in i pastan.
Jag gör på en höft men ska försöka återge hur jag gjort.

Till peston som jag mixar med mixerstav har jag använt:
Ca 215gr Mozzarella
 Ca 10st Soltorkade tomater
2 stora vitlöksklyftor
 50gr Pinjenötter
salt, peppar
Ca ½ kruka färsk basilika
2 nävar ruccola
Några matskedar olivolja

Välj en pastasort som peston fastnar lite i Jag har valt skruvar.
Blanda den kokta avsvalnade pastan med peston.
På plats blandar jag sedan pastan med babyspenat, coctailtomater,sockerärtor och rödlök.
Räcker till 4-6 pers.
Sedan kommer vi servera den med Italiensk skinka,
 korv och ett gott vin

Tjingeling och ha en härlig fredag!
Jag har såklart med mig kameran...;)
Kram Katarina

11 kommentarer:

  1. God morgon!

    Den salladen lät väldigt god :)

    Hoppas ni får en toppenhelg!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men vilken härlig helg ni har framför er! Pastasalladen ska jag absolut göra, kul med nya recept.
    Drick Gott, Ät Gott & Må Gott!

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut! Åh vad mysigt att åka på utflykt! Ha det så trevligt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. så underbart att få åka iväg o koppla bort allt och bo på hotell o bara ha det bra. hoppas ni får det mysigt. kram jannice

    SvaraRadera
  5. Ha de uuuuunderbart sockervännen!
    Vi är nu på väg till Helsingborg för en dagstur till Helaingör med mamma o pappa:) ha de gott o bara njuuuut! Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni får en riktigt superduperkul helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ha en toppenkväll/ helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Mysigt! Man ska passa på att njuta av allt det fina så här på sommaren. Ska bli kul att se dina bilder sedan... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Men visst är det kul att hitta på saker..... Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Skoj att få hitta på en massa :)
    Njut av det...
    Och tack för receptet, låter super smarrigt :)
    Kram och ha det fint

    SvaraRadera
  11. Låter helt underbart!!!!
    Och vilket härligt recept måste provas!!!
    Ha det supermys i värmen fina du
    kramar

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥