Follow my blog with Bloglovin

söndag 14 september 2014

I dag njuter vi.....

 Hallå där!
Är ni uppe än?
Det är ju redan förmiddag men jag gillar att sitta lääänge med
 kaffemuggen och njuta av att det är söndag.
Jag har redan hunnit gå en sväng ute nu på morgonen.
Jag drog av poolskyddet så vi kan njuta lite.....för jag insåg att i dag blir det en heldag ute....
...det är ju bäst att passa på...för det kanske blir en av de sista...

 Jag ska fortsätta tömma krukor och plantera om pelargoner i mindre krukor för vinterförvaring.
Fika ute på altanen måste hinnas med och mest av allt måste vi hinna bara vara...
Vända näsan mot solen och andas in varma strålar..
 Hmmm...men det förstsås...
Det är det där med tvätten.
Tvättmaskinen går just nu varm och eftersom tvättstugan knappt har något golv,
(det är mest sågspån där nu) får vardagsrummet agera torkrum..
Det är ju sådär...
Eller vad tycker ni?
 Hahaaa...
Mysigt va?!!
Jag får nog kalla på förstärkning så får vi göra som vi brukar..
Ha en liten familjesammankomst med tjo o tjim och en tvätt som blir vikt i en flygande fart!
 Den här lilla raringen älskar sånna här dagar.
När dörren står öppen och man kan springa ut och in..hålla koll på skatan och bilar...
Så behöver de igenväxta rabatterna höststädas lite.
 Nästa år måste jag flytta om lite. Jag har ju lite svårt för det där med att fatta hur stora vissa växter blir och nu är det en del som liksom växer under varandra..
Men som sagt...
Mest av allt tar vi nog och njuter i dag va?
Ja... å så ska vi ju rösta förstås!
Kraaaaaaaam 
Katarina

10 kommentarer:

  1. Heeeeej sockerhjärtat!!
    Ja, idag får man passa på att gå ut. För nu verkar det spricka upp här med!!
    Igår var en riktig ruskdag här, så det blev inomhusaktiviteter för hela slanten.
    Skurade och städade i duschen o kyl,frys och skafferiet. Sååå skönt när man gjort det:)
    Nu ska jag bara plocka iordning och göra ett skåp som jag redan styrt till i köket och sen ska jag gå uuuut :))

    Åååå, vilken väska!!! Ska jag minsann visa min man som åker till Barcelona i slutet på oktober;-)
    Jag vill minsann med åka till Barcelona, buhuuuuu!
    Nåväl, det blir en vecka med tjejmys då:)

    Ha nu en riktigt fin söndag och kalla till förstärkning där i tvättvikandet, tihi!!
    Kraaaaaamar Anna

    SvaraRadera
  2. Här var vi uppe kl 05.30 hihi. Iväg och röstade klockan 8.00 sen hem för att sova en stund igen.
    Visst är det härligt nu, gäller att njuta av värmen och grönskan som är kvar.
    Ha en toppen söndag, Kram

    SvaraRadera
  3. Passa på att njuta! Men visst ser det mysigt ut....även tvätten. Det luktar så gott i alla fall och skönt när det väl är vikt och inne i skåpen. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jaa visst är vädret helt fantastiskt !!!!!
    Även om jag faktiskt suttit inne hela dagen ;))
    Men min trötta hjärna orkade helt enkelt inget annat idag och jag borde nog ta och lyssna lite på min kropp.
    Åååå vilken man du har som kommer hem med såå fina presenter !!!!!!
    Han lär väll ligga på pluskontot ett tag kan jag tro .... Hi hi ;))
    Hoppas att du får en fin Söndags kväll.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  5. Verkligen en njutbar söndag här också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Här hänger det också tvätt i vardagsrummet! Maken vikar alltid ihop och lägger in den så det slipper jag. Kram

    SvaraRadera
  7. Du MÅSTE sluta visa din pool hela tiden!!!! Vi vill också ha, mannen och jag. Ska vi inte bygga nytt, vilket vi funderar på, så måste vi nog banne mig bli med pool. Finns inget annat alternativ tror jag. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Haha, jag vad ska man säga, denna tvätt!!!!

    Undrebara bilder från erat underbara hem som alltid:)

    Vilken dag, här har vi njutit också, underbart.

    KRAAAM

    SvaraRadera
  9. Tvätt..? Näää, vi har absolut ingen tvätt! Vet inte riktigt vad det är.... Himmel vad jag ljög nu ... ;) Gaaahhh, blir galen på den. Men jag har "min" nere i källaren, så man slipper se eländet!
    Man kan ju tro att man är utomlands när man ser dina härliga foton... Grön som Hulken - men inte av ilska, utan av avundsjuka ;)
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  10. DUBBELWOW vad snyggt hem :) hoppas ni har samma soliga sommarväder idag som här i GBG.

    Jag bjuder in dig till tävling på bloggen....VINN tapeter värda 6000 kr till ett helt rum :)

    Ha en skön vecka

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)
    inredningsvis.se

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥