Follow my blog with Bloglovin

tisdag 18 november 2014

Kalklitir

Japp nu har jag med trillat dit!
Jag har gått och beställt kalklitir...
Nu jäklar i min lilla låda ska det bli ordning i vårt hyttepytte kontor.
Det är väl det färg gör va?? 
Skapar ordning..;)
Till kontoret har jag valt den här 
Leo...som Inreda.com tagit fram till Emma
Man kan bara köpa just den färgen hos dem.
Så ska vår ofärdiga hyttepytte hall på övervåningen bli färdig och få en makeover på samma gång.
Dit har jag valt den här.
Nu är jag taggad till tänderna att ta upp det här ofärdiga projektet som legat och väntat i flera flera år.
Det betyder att det också är tid att måla den där förbenade trappen...huuua det drar jag mig för.
Men man får tänka på den där magiska känslan sen efteråt... då det är färdigt.
♥♥♥
Det här blir alltså ett litet projekt för mig medans M hamrar på i tvättstugan.
Det blir ju jag som målar och klinkrar där inne sen, men där är vi ju inte riktigt än.
Jiiiises..
..tänk att man kan må så bra av att fixa lite mer jobb åt sig själv..;)
Nope...dags för spinning.
Kram Katarina
(bilderna har jag tagit från Inredas hemsida och jag är inte sponsrad i fall någon undrar)

14 kommentarer:

  1. Spännande med "små" projekt o känslan när man är färdig ( om man nu någonsin blir det, ha, ha) är oslagbar. Ja trappan var ett riktigt skitjobb, höll på att slita mitt hår över allt lim som satt som berget, hoppas du får det lättare med din trapp. Glöm nu inte ta före bilder, är såå kul att se förändringen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Åhh vad spännande. Har också tänkt ta kalklitir i vårt vardagsrum, men bara en fondvägg (till att börja med). Ser med spänning fram att få se resultatet.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  3. Oj vad du är på G. Spinning och rustning av rum och trappor. Jag dånar.. sååå bra jobbat denna gråa november. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Så kul, ska bli spännande att följa. För vi får väl hänga på? Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Spännande! Jag har sovrumsrenovering på tur och funderar också på kalklitir. Jag hsr spanat in färgen Simplicity. Du får ge omdöme hur den är att jobba med.

    SvaraRadera
  6. Tjooohooo Bönan!
    Färgen är jättefint och det är många som målar med Kalklitir, de har många härliga kulörer!
    Tänk bara på EN sak; att den dagen du vill måla om till något annat så måste du tvätta bort ALL färg.
    Det går nämligen inte att måla på kalk med vanlig färg. Den nya "vanliga" färgen fäster inte och kommer att "flaga" bort i så fall...
    Vet att en del kunder som målat med K kommer in till oss och vill måla om och då är det bara att ta skurtrasan och tvätta, tvätta, tvätta. Inte lika kul, tyvärr...!
    Hoppas du fått den informationen (i förebyggande syfte).
    Kram och lycka till!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Spännande med kalklitir, det är himla populärt nu! :-) Åh, nu blev man ju hungrig... det var länge sedan jag gjorde sån där gratäng - fråga mig inte varför det är ju sååå gott!

    SvaraRadera
  8. Spännande med dessa färger. Så snygga. Ska bli kul att se hur det blir. Har tänkt måla med kalklitir men inte kommit till skott, hoppas ju fortfarande på nytt boende.... Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Har kanske missat men jag undrar hur det har gått med fossingarna efter att du stoppat in dom i den undergörande påsen. Har du fått den effekt som utlovades. Försvann förhårdnaderna eller? Tack för en underbar blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå Birgit!
      Tack för fina ord..;)
      Det har gått bra..;) Det kommer ett inlägg om det...måste bara stålsätta mig och fota...
      Fötterna är inte direkt den kroppsdel jag helst visar upp...
      Kram Katarina

      Radera
  10. Hallå bönan!!!
    Ååå ha ha ha, jag skrattar åt mig själv som skrivit heeeeelt fel kalikatir, ha ha ha.. Ja, ja, inte helt lätt alla gånger;-)
    Men idag fick jag hem påsken kalklitir iaf:) Simplicity heter min färg och den ska stumpelumpan få på sin vägg.
    Såg Juditas kommentar om att den inte är övermålningsbar, men det gör inget för nästa gång vi gör om i hennes rum måste det rivas ner från väggarna, gipsas om och tapetseras. Så jag är safe;-)
    Men jag ville göra detta nu, för vi har planer på att bygga vår efterlängtade entré till våren, så övervåningen kommer få vänta på renovering ett tag. Vi måste ju med sliiiipa o måla vår trapp, phu! Vår är ju fernissad, ve o fasa, så det lär bli ett jobb att skrapa o slipa. Men det är makens avdelning, det klarar inte mina händer.

    Tack sötgurka, min mage har hållit sig lugnare. Försöker verkligen äta det jag vet magen klarar av o undviker i möjligaste mån gluten o laktos, för jag har märkt att jag mår bättre av det. Dock har jag svårt att hålla mig i ifrån skumtomtar, och oj oj vad min mage sa ifrån igår, ha ha ha :) Men man kan inte vara genomförnuftig hela tiden faktiskt ;)

    Ååå va kul att du med ska måla!!! Jag ska sätta igång imorgon, har ju bara en yttepytte vägg att måla jag ;-)
    Så kul at se vad du ska åstadkomma för underverk nu:) När är det dax? Alltså du vet?
    O vilken färg tänker du måla trappen i? Jag är lite sugen på att måla den grå... Tapeten är ju gråblå och vi fick tag på extra rullar med, så 9 rullar borde räcka:)

    Vet du, idag frågade jag på ridningen om vuxenridning. Jag är lite sugen på att börja igen efter alla år.
    Som min kompis sa idag, det kanske är värt det. Man är så snål mot sig själv många gånger... Visst är det märkligt?
    Ha ha, ja du lär få fullt upp med et litet bustroll, men såååå mysigt! Å, lilla S somnade i min famn idag <3 Sååå söt alltså.

    Ha en fin kväll smulan!
    Kraaaaamar Anna

    SvaraRadera
  11. Men å Katarina det kommer att bli så fint!! Jag var sugen på kalklitir med men ville inte chansa med den färgen när man bor i hyresrätt;) Kul sen att få se bilder! Vilken energi du har, min är nog på sparlåga i detta mörker! Snälla moder jord, ge mig ljus och sol=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  12. Vad kul med så många projekt. Det är ju så härligt sen när allt är fint och man kan njuta av jobbet man lagt ned.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Det där med renovering både ger och tar energi. Det är så kul att fixa själv och man känner sig så nöjd efteråt. Men just nu är vi liiiiiite trötta på att det inte är klart ii vårt kök än. Lite smågrejor kvar...
    Kram Helén

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥