Follow my blog with Bloglovin

tisdag 22 september 2015

Tant Grön

I söndags tog ju jag med min lilla rara mamma till Tant Grön.
En underbar plantskola/inredningsbutik/klädbutik/café som ligger strax utanför Örebro.
Ett ställe jag varmt kan rekommendera.
Så så mycket fint!
Här kan man frossa i både vanliga och lite mindre vanliga växter...
Fina utomhusdetaljer (sk. utredning) och en massa annat.... det mesta faktiskt..;)

I den underbara visningsträdgården kan man sitta lite här och där och i det stora tältet ni 
skymtar i bakgrunden finns de mest underbara växter du kan tänka dig...

I det mysiga caféet kan man sitta om man vill eller så gör man som vi gjorde...

...å letar upp en solig plats där ute.
Vi åt lite enkel lunch men alla deras bakverk ser ju så där läskigt goda ut så 
man får liksom stålsätta sig för att inte glufsa i sig både det ena och det andra...
Tänk vad det är underbart att få ha sin mamma för sig själv en stund ibland.
Tyvärr blir det alltför sällan bara hon och jag så det gäller att njuta av stunderna.
Överallt kan man få inspiration och små tips på enkla saker man kan göra själv..
Titta här tex.
Hur fint var det inte med stora kottar i krukor sådär.
Nu kanske vi har lite svårt att hitta sådär stora kottar i våra skogar....
och såvida du inte vill göra något liknande med tallkottar och äggkoppar 
så kan man ju köpa sig några stora kottar från en butik.
Om jag köpte något??
Hehe... ni känner väl mig nu va?!
Hej förresten...;)
Ha en Fab dag!
Kram Katarina

1 kommentar:

  1. Vad kul att du rekommenderar stället! Jag följer dem på facebook och det ser trevligt ut. Har varit på väg dit flera gånger, men det har aldrig blivit av. Nu när du skriver om det så litar jag på att det är lika mysigt som det ser ut på fb-sidan. Det får bli en tur dit! Och kanske härmas jag och tar med MIN mamma då! :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥