Follow my blog with Bloglovin

torsdag 24 december 2015

Julafton

Mina finaste....dom som gör julen värd att firas...
...dom som gör livet värt att leva...
..dom som jag älskar över allt annat...

Heeeeej på er och en riktigt riktigt GOD JUL
vill jag önska er och en massa långa kramar vill jag skicka till
alla er som kikar in här. 1000-tack för alla rara hälsningar. 

Jag har knappt hunnit öppna datorn på 2 dagar, å det gör ju faktiskt ingenting...
Nu väntar ju en slö och slapp fortsättning på julen då man kan göra precis vad man vill...;)
Just nu sitter jag med mina killar i tv-soffan. De ser en film och jag sitter som så 
ofta med dem, fast med datorn i knät i stället...Jag trivs ju oftast bättre här ute i 
bloggvärlden än med ögonen på tv´n.... Husets prinsessa har just åkt till sin prins...
Så mysigt det med...att de kan ses så här på kvällen och byta sina julklappar.

Hur som helst så tar jag er med på en snabbtur genom vår dag....
Den började såklart med grötfrukost och olika morgonbestyr...
Inslagning av de sista julklapparna och ett rullande av de där köttbullarna
som för övrigt blev nästan lika goda som min mammas..;)
Kl 11.00 kom husets farmor och farfar och vi stövlade i väg på en Sally-promenad...
Sötaste Kajsa och fina farmor...

 Då vi kom fram till den konstgjorda lilla sjön tog vi lite paus och kalasade på glögg 
och kakor....
 Alla måste ju få något gott ju.....
 Å kom vi tillbaka in och några slappade i soffan........
 ......någon tände massa massa ljus.....

 .....och assisterade den rutiga kocken...;)
Så blev klockan 12.30 och julbuffén var färdig en hel halvtimme tidigare än beräknat...
 Sååååååklart en låååååång mysig jullunch innan vi bänkade oss framför
kalle och alla hans vänner...
 ...å sen.....julklappar föööörstås!!
Husets lilla lilla 18-åring kunde ju knappt vänta....
haha....hon räknade ner ändå från morgonen....
hahaaa...någon älskar att öppna paket..;)
I år var första gången utan tomte...
Det brukar alltid vara någon liten med annars ju...men i stället hade vi en lång och mysig
utdelning där vi delade ut ett paket i taget som öppnades på direkten.
Jag kan inte riktigt smälta allt fint jag fick..känner mig alldeles överväldigad....

Min man måste ha fått en skruv lös eller nåt....
En vääääääldigt dyr present till oss båda att utnytja i vår tillsammans med herr och fru Lejon....
DET blir en dröm som går i uppfyllelese och de där båda männen....
...de är nog inte riktigt kloka.....haha..
Nu blev ni allt nyfikna va?
Japp det får ni vara ett tag...
Haha...jag måste ju ha någon hållhake på er så ni inte slutar kika in här hos mig...;)
 Så åt vi ost o kex och spelade spel framför brasan...som jag vann...;)
Å nu som sagt har prinsessan och farmorn och farfarn åkt vidare mot egna 
myskvällar.
Tack för att ni finns min fina familj!
Å tack för att NI finns mina fina läsare.

Hoppas ni känner frid och glädje i kväll...
Å tacksamhet över att vi får leva!
Kraaaaam Katrina

5 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig jul ni haft! Nu står min mage full i alla hörn, så jag laddar med en hink bredvid sängen. hua.
    Önskar er alla en fortsatt god jul.
    Kram Heena

    SvaraRadera
  2. Mysig julafton hos er. Önskar er en fortsatt fin jul! Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig och skön julafton, så som det ska vara. Ser jättetrevligt ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig julafton :). Glöggen vid vattnet blev jag allt lite avundsjuk på, vilken mysig grej!!
    Det ska bli spännande att läsa om vad det är för kul julklapp ni ska få njuta av!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Så fin julafton ni har haft det!! Härliga bilder. Ha en fin julhelg. kram

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥