Follow my blog with Bloglovin

måndag 23 maj 2016

Maten på Selma spa

Godmorgon!
Måndag och ny härlig vecka...;)

Jag tänkte börja veckan med att berätta om maten på Selma spa.
Redan då man kommer in i matsalen och ser dukningen förstår man att det här kommer att bli bra...
Man äter ju även med ögat och att få sitta vid ett vackert dukat bord är ju halva nöjet..
...stort gilla på levande snittblomma på varje bord...
Enkelt o vackert!
Lägg sedan till att du får ett fönsterbord med utsikt över sjön.
De höll dessutom på att bygga en 500 kvm stor altan så alldeles inom
 kort kommer man kunna sitta ute då vädret tillåter.

Innan maten kan man förresten slå sig ner i någon av de många fåtöljerna
eller snyggsofforna med ett glas vin.
Jamen så satte vi oss sen vid det där fönsterbordet och blev servade
av en av de trevligaste servitriser jag någonsin mött.
Så synd att jag inte frågade vad hon hette så vi hade kunnat tala om det för hennes chef sen.
Hon var kunnig och duktig, otroligt proffsig och pratade så där alldeles lagomt
mycket och familjärt med oss.... STORT PLUS till den unga tjejen som jobbade den kvällen.
Å maten sen då....
Vi åt trerätters. M fick något laxigt till förätt och jag valde det vegetariska alternativet.
Här ser ni varmrätten och om ni tycker att det ser gott ut så är det ingenting mot vad det var...
Fräsch efterätt..
Ja maten på Selma spa...
Den får 5 sallyvovvar av 5 av mig..
...om jag nu ska poängsätta...;)

Till lunch åt vi nämligen den absolut godaste sås alla kategorier jag någonsin ätit..
Då var det köttfärslimpa och gräddsås...men vad de hade gjort med den såsen..
....det vet nog bara kocken.....;)
Frukosten är naturligtvis tipptopp den också...
massor av frukt och grönsaker....bröd, yougurt, ägg, bacon, våfflor..
Ja ni vet sådär som det SKA vara på hotell...
Om man inte vill äta 3-rätters med fin utsikt kan man äta här i loungen.
Man kan naturligtvis få något gott i glaset....

...å man kan äta smörgåsar eller hamburgare...;)

...eller så kan man fika efter ett träningspass...
Stort gilla på det!
Å precis som före maten kan man ju efter maten slå sig ner någonstans här i den stora loungen
med ett glas vin eller färskpressad juice....eller kaffe...
Å vi var ju såååååklart tvungna att prova snyggsofforna...
Ett glas vatten är ju aldrig fel....
...men i den här snygga soffan passar ett glas rosé bättre...;)

Japp det var lite om den gudomliga maten på Selma spa...
Hoppas jag inte gjorde er hungriga nu...;)

Kram Katarina

Sponsrat av Selma spa

7 kommentarer:

  1. Bor så nära men har aldrig varit där får nog bli en tur dit snart

    SvaraRadera
  2. Vilka tjusiga soffor! Ja, vilket ställe! Måste ta mig dit någon gång. Maten ser utsökt ut... Lovely!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Döööör så mycket gott och så mysigt och fint, förstår att ni hade en alldeles underbar helg tillsammans. Snart så ska vi ju äta och ha det mysigt tillsammans, längtar som bara den. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Beautiful places to visit. Thank you share with us such joy.

    Mia Coman, Sighisoara-Romania

    SvaraRadera
  5. Men skojjar du!!! Med en ananas och chiapudding i magen skriker den efter maaat nu ;-)
    Gosh så smaskigt!!!
    O du är ju söt som socker på sista bilden <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  6. Hallå där livsnjutarn! Så gott ni haft det då, blir sjukt hungrig nu känner jag =D
    Får ta och åka dit nån gång, mamma & pappa har varit där flera gånger, de är ruskigt duktiga på Sverige-trippar. Vi är mindre bra på det.. så hemmakära ;)

    Kram och fortsatt fin kväll!
    Catta

    SvaraRadera
  7. Maten på Selma är helt fantastisk!
    Håller med till fullo.
    Kram
    MAria

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥