Follow my blog with Bloglovin

måndag 27 juni 2016

Lite operfekt...

 Godmorgon!
Sista måndagen i Juni....En tredjedel av sommaren har gått redan....
Det kan ju låta lite hemskt men det är ju faktiskt mer än dubbelt så mycket
 sommar kvar att njuta av..;)
Har ni börjat er semester än?
Jag har faktiskt inte riktigt bestämt när jag ska vara ledig än...
Jag väntar o kollar vädret.
Regn o sol semester brukar jag kalla det för....;)
Jobba då det regnar och vara ledig då solen skiner...
Man kan ju göra så då man jobbar på ett litet ställe som jag gör...
Fast ett par veckor i sträck ska jag allt se till att ha senare i Juli sen.
Nu blir det några dagar här och där...
Som den här veckan...
Nu jobbar jag 2 dagar och sen sticker M och jag till storstan några dagar..
Det blir mysigt det...bara han och jag...

 När jag var i Varberg för några veckor sedan köpte jag så himla fina linneservetter.
 Ljuvligt smutsrosa och sådär mjuka och småskrynkliga som jag älskar..
Jag gillar  ju när allt inte är så perfekt...
Å så är det allt bra trevligt med "riktiga" servetter...
 Underläggen från IKEA börjar ha gjort sitt och skulle behöva bytas ut.
Besticken är gamla från Zelected by house och glasen är ju dem från ICA..
4-pack för 99kr....perfekta vardagsglas som vi använder till allt.
Just här dracks det renat ur dem....
Rent kranvatten alltså!
Ja en lite småslarvig och operfekt dukning i all enkelhet...det duger bra det!

Å inte hämtades det någon soffa i går inte.
M blev getingstucken under ögat och i huvudet och eftersom han är allergisk
(fick köra honom till akuten för ett par år sedan)
så tvingade jag i honom en massa piller han har på recept å sen sov han större delen av eftermiddagen..
Så kan det gå!

Ha en fin måndag!
Kram Katarina

15 kommentarer:

  1. Ljuvliga servetter på ett vackert dukat bord, Ha en fin start på en ny vecka. Hälsar Åse

    SvaraRadera
  2. Får jag fråga vilket hotell ni bodde på i montepulcino? Vi ska dit idag och dina bilder ser så vackra ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå är ni där!! Viiiiill teeeebaks..;)
      Vi bodede ju på ett litet berg mitt emot själv a stadskärnan.
      Hotell panoramic hette det. Superfint!

      Ha en fortsatt underbar resa!
      Kram

      Radera
    2. Haha😂 Vi har precis checkat in på hotell panoramic. Jag har inget internet med mig så jag kunde inte läsa ditt svar förens vi kom fram (använder mig av wi-fi på hotellen) vi har bara med surf på en telefon. Min man blev sååå stolt eftersom det var han som hittade hotellet 😊

      Radera
    3. Men ååååååå...åååååå...... om ni går ner för berget mot stan så ligger en liten familjerestaurang efter ca halva vägen.
      Det är en liten gård med egna odlingar.
      Där jobbar en kille som heter Luca som kock. Han har bott i Sverige i flera år.
      Om ni går dit måste ni hälsa från Katarina och Mattias i Örebro (som var där för ett år sedan)
      De har en magisk utsikt om man sitter ute där...;)

      Sen kan ni fråga i receptionen om de kan hjälpa er att komma till vingården Santa Venere den ligger jätte nära och där har de såååå gott vin och rundvandringen var helt perfekt av en supertrevlig tjej som jobbade där.
      Vi beställde en låda vin som skickades hem till oss därifrån...
      Åååååå...ååååå vad jag är avis på er!
      Kraaaaaaam

      Radera
    4. Vi kan leta upp restaurangen men tyvärr bor vi inte kvar. Damen i receptionen var så otrevlig, vi fick inte rummet vi bokat och påtalade det. Då blev hon så arg och sa att "you can leave", vi blev helt paff. Vi hade bokat det till ett bra pris via booking.com så det känns som att de tyckte vi kunde få ngt skit rum och när vi uppmärksammade att vi inte fått vad vi bokat blev hon arg. Vi fick prata med booking.com som sa att hon sagt att vi fått en svit, det stämde inte, men men. Vi är kvar i Montepulcino området :). Så ska se om vi kan hitta restaurangen. Tack för tipset 😊

      Radera
    5. Men fyyyy såååå tråkigt!!
      Vi bokade också genom booking och för oss blev det tvärt om... vi fick gå och titta på 2 jätte stora fina rum och välja vilket vi ville ha.....:(
      Bra att ni stod på er!
      Inget besvär... med restaurangen för min skull...jag blev bara så till mig...;)
      Inne i själva stan finns massor av mysiga och fina restauranger...

      Hoppas ni hittar ett nytt bra boende!

      Radera
  3. Hua stackars Mattias, inte så kul att bli stucken och är man då som han allergisk är det riktigt allvarligt, tur att han mår ok, skickar en stoooor kram. Älskar dukningen, är ju ett big fan av linnen och det enkla..... Ha en härlig dag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Wow så otroligt vackert vilket bord ❤️ ...
    Näe,stackare som blev stucken/Kramen Om

    SvaraRadera
  5. SÅ fint!! Känner alltid när jag ser dina inlägg att jag skulle bara vilja åka hem till dig och mysa ner mig i soffan, dricka vin och babbla med dig i timmar...;))

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej! Så fin dukning. Det är enkla är ju oftast det vackraste kan jag tycka.
    Oj stackars maken. Hoppas han är ok igen. Hälsa krya på.
    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack va go du är!
      Vet du han blev stucken 2 gånger till idag...
      Jag blir galen på den där Karln...vad ska han in i buskarna med häcksaxen å göra??

      Kraaaam

      Radera
  7. Arbetar 3 veckor till sedan blir det semester.

    SvaraRadera
  8. Usch, det lät läskigt med getingsticket! Jag är också allergisk, så jag vet precis hur man kan känna sig! Hoppas att det givit med sig lite!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥