Follow my blog with Bloglovin

lördag 25 juni 2016

Midsommar

Hej hej!
Hoppas ni alla hade en helt underbar dag i går...
...och att ni har en minst lika fin dag i dag..;)

Ni ska få följa med på en liten del av min midsommar...
Den startade redan på förmiddagen med jordgubbar hos lejonmormorn och lejonmorfarn...
Å vilken tur med vädret det blev!
Solen kom och klänningen kunde vara på ända till sena kvällen...
 Förstås åt vi lunch med allt det där som ska vara då...
 Å så fick vi allihop kliva ombord här...
 ...för att åka hit... till familjens alldeles egna dammar...
Sååååå fiiiiiint!
Tyvärr var det vääääldigt mycket grodor och paddor här.
Jag är hysteriskt rädd för dessa hoppande smådjur...
Då menar jag verkligen hysteriskt rädd...
Här nere skulle det lekas lekar men jag hade tur för det fanns gott om bänkar
 och stora stenar där jag kunde stå....;)

 Paddla med en varsin åra runt en liten ö var en av grenarna...
Vi tjejer stod för underhållningen i vår båt....
 Så blev vi körda tillbaka och fick sitta i solen med ett glas bubbel då 
lejonmorfarn gjorde världens godaste midsommarpaella......

Sååååååå såååååå fiiiiiiint är det här....
 Å så tyckte lejonmamman att det var en jätte bra idé att se om hon kunde
flyta runt ett varv på giraffen utan att bli blöt.....
Hahahhaaaaa.........döööööör...... det gick sådär kan jag säga....;)
 När kvällen kom skulle vi på besök i "grottan"....
 ....som visade sig vara världens finaste gamla jordkällare...
Kolla taket!
Här satt vi länge med flammande ljus och vin och glada skratt.....
 Vovvar vill också vara med i jordkällare.....
 Alltså...viiiiiill haaaaaaa.....
 Å här sitter lilla Alvin och drömmer....
 Så blev det natt och en magisk dimma la sig över fälten....
 Så satt vi där i månskenet några av oss tappra som orkade vara vakna...
...ända till klockan 02.00 och vi tyckte att vi hade firat färdigt...

Jamen en sån fantastisk midsommar jag fick vara med om!
Jag hoppa ni alla också haft det minst lika bra!

Stooor kram
Katarina


12 kommentarer:

  1. Vilket ställe och vilken underbar midsommar afton
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Så härlig och mysig midsommar och så fin klänning du har på dig

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig midsommardag och kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. ein wunderschöner AUSFLUG,,,
    man sieht das IHR SPAß hattet,,,,,
    tolle EINDRÜCKE....

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har en fin midsommarhelg, vilket det verkligen verkar på bilderna :) Magiskt!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Men jisses vilket härligt ställe! Ni verkar ha haft det toppen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Men du, vilken dag ni hade :). Ser helt underbart ut!!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Vilka bilder :) Ser verkligen helt underbart ut <3 Och den där jordkällaren vill jag med ha ;) Supermysigt ju. Hoppas du får en fin söndag, kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder från midsommar på landet! Men jobbigt att vara rädd för paddorna... ;) Vi har inga paddor här, men däremot en hel del spindlar på vår husbåt. Jag har dock vant mig vid dem nu ;)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder och det verkar ljuvligt!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥