Follow my blog with Bloglovin

onsdag 27 juli 2016

Plan B och Market 29 i Haga får ni inte missa....

Hej!

Jag tänkte att vi drar på med lite mer shopping nu när vi ändå håller på..;)
Den mysiga stadsdelen Haga är en del av Göteborg jag aldrig varit i.
Hur kan jag ha missat det????
Alltså hit måååååååste ni gå!!
Vi hoppade av den där Paddan-båten alldeles vid Feskekörka och gick till höger över Bron..
Så gick vi några hundra meter och kom till den här lilla kullerstensidyllen...
Alltså så så sååååå mysigt!
Alldeles lagom kombo av små butiker, kaféer och restauranger å så en
himla massa fina gamla trähus på det....plus en massa gammal historia förstås.

Nästan genast ramlade vi på den här butiken.
Market 29 
Wooooow... säger jag...woooow...
Vilken otroligt fin butik.
Så smakfullt skyltad att varendaste inredningsnörd skulle vilja flytta in på direkten.
Här inne fanns något för alla plånböcker och jag lovar er att man stannar länge 
så ha ordentligt med tid om du går hit för man går varv efter varv och 
liksom suger in allt det vackra....inspireras och ja...
....att gå därifrån utan en påse är nog inte ens ett alternativ!
Vi kikar.....



De här ljusstakarna köpte jag inte men åååå vad gärna de skulle få bo hos oss...
Inspiration

Fina A köpte en tvål med flöte som present till en som ofta tvättar sig i sjön vid sin sommarstuga.
Hur smart var inte det??
En tvål som flyter samtidigt som den liksom inte smälter bort i vattnet...
Å de här tokdyra burkarna fick mitt hjärta att bulta och ögonen att vattnas...
Men nää de fick också stanna kvar där på hyllan...

Mängder av fina fin små och stora vaser att kombinera lite som man själv känner för...
Å kolla här då!
Vilken enorm dammvippa.
A och jag köpte en varsin i mindre upplaga så nu jä.....icken kan vi damma 
med stil hemma...;)





Såklart ska jag visa er vad som mer fick följa med från den här butiken...såååklart...
Jag kan ju inte missa chansen till fler blogginlägg...hehe...

Just som vi hade lämnat den här butiken och klivit in i en annan
ringde M och sa att mina köttbullar höll på att kallna.....??
-Va bra sa jag...för jag vill inte ha några köttbullar...
-Nä men kom nu sa han...vi har på börjat plan B hemma hos......

Haha..... Hemma Hos är en urmysig restaurang där man kan sitta både ute och inne...
Så där enkelt inredd men ändå med det där lilla extra....
Å där satt de våra hungriga män och hade just beställt in de godaste räksmörgåsar man kan tänka sig.
Kanske inte det vackraste upplägget jag sett men vad gör väl det när allt bara smakar så
himla bra...Liten smörgås och myyyyyyycket räkor.
Bra för alla er som äter LCHF kan jag tro..;)
Plan B då??
Jamen Plan B var det namnet på det vita vinet vi drack till 
och jäklar i min lilla låda vad gott det var...

Fast å andra sidan kanske alla kalla drycker smakar bra då man 
svänger lyckligt med en fullproppad påse från en fin butik
i det kullerstensbelagda charmiga och soliga Haga....
...vad vet jag...

Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Göteborg är fantastiskt. Vilket namn på vinet, kul 😊
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Woow så himla mycket fint. Klart att det smakar bra med vin när man shoppar. Tvålen med flöte är verkligen smart. Kraaam Pia och såklart att vi ska ses någongång. Rätt som det är så händer det...

    SvaraRadera
  3. Haha, ja bara det vita är kallt så kan det kanske duga med vad som, om man varit i shoppinghimlen en stund ;)
    Vi brukar alltid ta en runda i Haga-kvarteren bara för att det är så mysiga hus där.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Hagakvarteren gillas, 2005 hyrde vi lägenhet där 1 vecka under Friidrotts-EM.
    Alla hotell var fullbokade eller tokdyra.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥