Follow my blog with Bloglovin

måndag 22 augusti 2016

Vårt lilla medelhav....

Hej heeeeej!
En ny härlig vecka startar...
Å för vår del innebär det att det nu är mindre än 2 veckor kvar innan vi 
befinner oss på en paradisö i Grekland...;)

Vårt eget lilla paradis hemma känns det inte som om 
vi har utnyttjat så mycket den här sommaren.
När tiden har funnits har inte vädret funnits och tvärt om...
Många av växterna börjar se bra risiga ut och till nästa år ska jag göra något nytt med
de stora murade fyrkantiga krukorna....där i blir det lite för fuktigt trots dräneringshål
så inga växter trivs så där hundra där i.
solsängar från Brafab
I går eftermiddag passade vi i alla fall få att slappa här en stund...
Doppade oss och planerade inför den kommande resan...
Sååååå myyyyyysigt!




I år hoppas jag verkligen att övervintringen kommer funka lite bättre.
Drömmen om ett litet orangeri lever kvar.
Jag försöker få M att förstå att det verkligen skulle vara en investering...
Jag menar det är ju så himla dyrt att köpa nya växter varje år.
De stackare jag lyckas övervintra är ju så klena på våren att de behöver hela sommaren 
på sig för att komma igen....så de börjar lagom bli fina nu, då det snart är dags att hoppa in igen.
Det här fina trädet är nyinköpt i år. Det lilla på bordet stod faktiskt
 i köksfönstret hela vintern så det får nog flytta in dit igen.
Det går ju förstås bra med ett svalt garage med fönster också...
Problemet är bara att vi har bara ett fullsmockat förråd som endera är för varmt eller för kallt
så det är liksom lite spännande det där...å se om det går eller ej...

Jo just ja... jag var ju faktiskt lite duktig i går med...
Efter vovvepromenaden tog jag ett varv till med snabbskorna...
Jag har en fruktansvärt dålig kondis men nu börjar jag känna det där suget...
...det där suget efter att träna och röra på mig....det som gör så man blir sådär
himlans ännu gladare....å piggare...
Så vill jag avsluta med att bara få ur mig att i dag går mina tankar till
fina K och hennes familj. I dag är det begravning för hennes mamma
som förlorat kampen mot cancer alldeles, alldeles för tidigt.....♥

Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Heeeej snäckan <3
    Ingen ska behöva mista sin mamma för tidigt...Å ingen ska behöva lämna livet för tidigt <3
    Å där tog liksom orden slut...
    Massa kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Så fint vid er pool. Finns en önskan om orangeri här också men med tanke på att jag glömmer de få växter jag har hemma så är det nog ingen mening med... Den där hemska cancern, här kämpar vår yngste son´s vän mot blodcancer, fruktansvärt. Stor kram Suss

    SvaraRadera
  3. Skönt att se fram en resa till Grekland! :) Ja,något vackert väder har de inte varit hos oss heller så mycket. Så synd med tanke på att ungarna gillar att bada.. Kram

    SvaraRadera
  4. Ni har så fint vid er pool. Vi övervintrar alla våra citrus och palmer i garaget på bevattningsbläck.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥