Follow my blog with Bloglovin

måndag 1 augusti 2016

Viktväktarmiddag

 Hej hej!

Första arbetsdagen avklarad och det gick ju bra..;)
Jag har fått önskemål om att visa lite vad jag äter nu när jag har gått och blivit viktväktare igen...;)
Såååklart ska jag göra det.
Jag försöker att äta så vanligt som möjligt...bara under lite mer eftertänksamma former..;)
Jag kommer lägga dessa recept under kategorin "Recept-VV".
Naturligtvis kan icke viktväktare också använda dem eftersom det är helt vanlig mat efter kostcirkeln.

Man får ju äta hur mycket man vill av i stort sett alla frukter och grönsaker
Så det jag inte nämner har alltså "P-värde" 0 för er som undrar.

Jag vill också påpeka att jag sällan är mm-noga...
Kör lite på en höft sådär....
Köksvågen och dl-måttet åker fram ibland...efter ett tag har man liksom lärt sig
på ett ungefär. 
I fredagskväll var det sådär underbart mysigt och skönt å vi kunde sitta ute länge.
Kyckling är ju en av mina favoriträtter och det får man dessutom äta mycket av..;)
 Här har jag 125gr kycklingfilé och rostade grönsaker varav 1 potatis. ca 1tsk olivolja bedömer jag har gått åt till just mina grönsaker....
Såsen är gjord på Turkisk Yougurt 3,5% blandat med Sweetchilli-sås
(vill du ha den krämigare och inte är en VV blandar du den med creme fraiche i stället)
Jag har ungefär 2,5 msk sås på tallriken...
Å så ett glas rött (2dl)
Totalt 11P 
Å eftersom jag hade gjort smarta val tidigare på dagen
kunde jag unna mig ett glas till utan att ta av min veckobonus...;)
Jamen så...där har ni min första VV-meny här på bloggen.

För alla er som INTE är viktväktare....
Jag kommer fortsättningsvis bara skriva antalet P/portion sist så att
ni inte ska bli alldeles uttråkade..
Men jag känner mig grymt taggad att testa nya maträtter...
Jag har ju fått tillgång till ett helt bibliotek av lättlagade "smala"
rätter som var och varannan kommer kunna ta till sig..;)

Ha en fortsatt härlig kväll!
Kraaaam Katarina

3 kommentarer:

  1. Hallå där sweetiepie!
    Å så smarrigt, å kyckling är en favvo här med :)
    Ja, det finns en herrans massa dieter idag men det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv.
    Tycker det vimlar av erbjudanden om viktminskningsmedel just nu och man ska prova... men jag behöver inte vill jag skrika ibland..
    Jag äslakr den här ledigheten och jag har äntligen tid, tid över att ta hand om mig själv. Men så har vi ju valt "Hemester" i år istället och det var ett väldigt klokt val kan jag säga. Det har gjort oss alla såååå gott, på alla sätt och vis.
    Vi har varit hemma, varvar ner, fixat med det vi gillar, ätit gott, umgåtts, badat, solat och chillat. O jag har tränat varje dag, och då mår jag såååå bra. Men så har jag ju också 5,5 veckas semester sammanhängande och då har man ju tid.
    Men nu ska vi nanna kudde för imorgon ska vi på dagsutflykt till Öland och Böda. Makalöst vackra stränder och annat trevligt att underhålla sig med. Så sol, bad och sen avslutar vi med nån god middag nånstans... Ska bli så mysigt!
    Ha de gott bönan!
    Kramar Anna
    Ps: min man tror at du kanske har disablat Javascript, kan det vara så? Han kan kika på det isf ;-) Puss!

    SvaraRadera
  2. Mums, det såg gott ut :). Heja dig!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Gillar VV!! Det är sunt! Kunna äta och dricka av allt! Det handlar om mängden, bra val och att röra på sig. Ser jättegott ut!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥